@Mascha en Saskia, dank je. Het is jammer dat ze dit niet voor alle inzenders doen want zo maken mensen die juist wel wat begeleiden zouden kunnen gebruiken veel minder kans en leren ze er niet zoveel van.
Als ik terug kijk naar mijn beginperiode werd ik ook door allerlei uitgevers afgewezen. Niet omdat het verhaal op zich niet goed was, maar omdat het aan de techniek schorte en dan kreeg je een leuk briefje terug van "geen fonds" of zo. Pas nadat ik mijn verhaal als POD had uitgegeven en het aan een criticus ter beoordeling had gegeven, kreeg ik een stortvloed van commentaar over me heen. Over hakkelende zinnen, verkeerd taalgebruik, geen goede spanningsopbouw, te veel herhalen enz, enz, gevolgd door de mededeling dat ik beter iets anders kon gaan doen dan schrijven.
Daardoor wist ik wat er aan mankeerde en ben ik schrijfmarathons op PF gaan doen in combinatie met schrijfdriedaagses bij Maryson. Door telkens vlijmscherpe kritiek te krijgen heb ik veel geleerd. Het is niet altijd leuk, maar wel de beste manier om te leren.
Dus alsnog: ik vind het jammer voor de rest. Zet jullie beste beentje voor en skrieven.