Bedankt!
Biotech heeft niet echt een andere kijk op draken. Behalve dat het in mijn verhaal handig is te weten hoe het "van binnen" in het lichaam van een draak werkt.
NaNoWriMo (
www.nanowrimo.org) is niet echt een "wedstrijd" . Het is de bedoeling een verhaal van 50.000 woorden in 30 dagen (de maand November) te schrijven. Er zitten geen prijzen aan vast, het is echt puur en alleen voor jezelf. Maar als je ooit zat te twijfelen over een boek schrijven is het natuurlijk wel een heel mooi begin. Taal et cetera maakt ook niks uit. Uiteindelijk komt het er op neer dat je je tekst door een teller haalt, en als je op de 50.000 woorden zit ben je klaar

Je krijgt dan een certificaat (zelf uitprinten en in vullen

). Dr zijn ook altijd mensen die in zo'n maand 400.000 woorden schrijven, meerdere boeken dus. Maar over het algemeen probeer ik dat te negeren. Er wordt heel veel georganiseerd, ook in Nederland, aan bijeenkomsten(write-ins) en "word wars"(binnen een bepaalde tijd zo veel mogelijk woorden schrijven).
Ik vind het altijd een erg gezellige maand

Op het vlak na dat ik begin November jarig ben. En vaak 1 November nog bij moet komen van Halloween.