Is het eigenlijk altijd zo dat hoe je het in een boek gedrukt ziet, ook is hoe de uitgeverij vraagt om het aan te leveren? Ik heb ook wel eens gehoord dat ze net vroegen om platte tekst, zonder enige opmaak, inspringen, uitlijnen, ... zodat ze het zelf gemakkelijker zouden kunnen opmaken. Maar dat is dan bij Luitingh niet het geval, maak ik op uit deze draad?
Waar je aan moet houden is het lettertype en grootte daarvan en de anderhalve regelafstand.
De rest is zoals al duidelijk meerdere malen getypt:
een tip!!!!Inspringen en dat soort zaken maakt het lezen van je manuscript erg prettig voor de jury en het lijkt mij dat je dat ook wil.
Tais Teng noemt dat: lucht in de woordenbrei. En zo is het ook.
Een manuscript lezen met een klein lettertype, met regelafstand 1 en dan ook nog zonder inspringen en witregels ... brrrrr. Als je dat moet lezen, zit je te turen naar de letters die op een gegeven moment als vanzelf gaan dansen over het papier.
Daarom geef ik het aan. Denk na over hoe je je verhaal presenteert.
Het is een
TIP! Je wordt er niet op beoordeeld, maar het smoelt wel

Ik kan me voorstellen dat als er niet expliciet gevraagd wordt naar een platte tekst, dit ook voor een uitgever prettiger lezen moet zijn.
Op de Luitinghsite wordt dezelfde indeling gevraagd bij regulier opsturen als dat wij nu vragen voor de wedstrijd.
En nou hou ik erover op.