Auteur Topic: Initialen  (gelezen 264 keer)

Hartseër

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Initialen
« Gepost op: 18 november 2012, 17:39:31 »
Is het toegestaan om je verhaal met je initialen in te leveren.
Daarmee bedoel ik: je levert het complete werk (synopsis + je biografie) in met je hele naam, maar op je MS staan je voorletters en je achternaam.
Het Tikken van de Wijzer is verheven. Het schenkt of geeft niet. Het Begint of Eindigt niet. Het was er voordat ons Eerste Uur aanbrak en zal er zijn nadat onze Laatste Hartslagen zijn vergeten. Het Tikken van de Wijzer is absoluut.

Mieke

• De Zonderlingen
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Initialen
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2012, 17:46:18 »
In de draad pseudoniem staat:

Even voor de duidelijkheid: we vragen iedereen om hun manuscript in te leveren onder zijn/haar eigen naam omdat dat (uiteindelijk) makkelijker is voor onze administratie. Een pseudoniem voegt voor ons op dit moment niets toe. Een contract doe je dan ook niet met een pseudoniem ondertekenen, maar met je echte naam.

Tegen de tijd dat het winnende manuscript is gekozen gaan we pas kijken naar een naam voor op het omslag. Uiteraard houden we dan ook rekening met eventuele bekendheid onder een eigen pseudoniem en de eisen van de auteur zelf.

Het gebruik van een pseudoniem wordt alleen goedgekeurd als wij denken dat het gebruik van je echte naam invloed heeft op de beoordeling van je manuscript. (Omdat je bijvoorbeeld een jurylid persoonlijk kent.)

Nu zijn initialen natuurlijk geen pseudoniem, maar waarom zou je je naam niet op je ms willen?

Hartseër

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2012, 21:22:11 »
Aha, ik begrijp het. Ik vind het mooier staan en het is een leuke knipoog naar andere fantasy auteurs die hun initialen gebruiken. (J.R.R. Tolkien, C.S Lewis, J.K. Rowling, R.A. Salvatore en ga zo maar door.)
Het Tikken van de Wijzer is verheven. Het schenkt of geeft niet. Het Begint of Eindigt niet. Het was er voordat ons Eerste Uur aanbrak en zal er zijn nadat onze Laatste Hartslagen zijn vergeten. Het Tikken van de Wijzer is absoluut.

Mieke

• De Zonderlingen
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2012, 21:29:17 »
Goh,
weet niet of het wat uitmaakt of ik nu Myriam Sonck, of M.A.P. Sonck op het ms zet.
Eigenlijk nog niet over nagedacht.

Cocky????????????

Cocky

• Beheerder van http://www.MagicTales.nl
  • Algemene moderator
  • Held
  • www.magictales.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 november 2012, 08:14:31 »
T is niet dat het niet mag of zo, maar ik zou het je afraden.
Waarom? Omdat er dan geen duidelijke link is van je manuscript naar je synopsis.
Hou het gewoon zo duidelijk mogelijk, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan :)

Hartseër

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 20 november 2012, 12:31:50 »
Bedankt voor je reactie, Cocky :)
Ik zal mijn volledige naam op het manuscript vermelden.

Cocky

• Beheerder van http://www.MagicTales.nl
  • Algemene moderator
  • Held
  • www.magictales.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 20 november 2012, 20:04:43 »
Top!