Auteur Topic: Vragen over de voorwaarden  (gelezen 5881 keer)

Cocky

• Beheerder van http://www.MagicTales.nl
  • Algemene moderator
  • Held
  • www.magictales.nl
    • Bekijk profiel
Re: Vragen over de voorwaarden
« Reactie #75 Gepost op: 29 april 2012, 12:40:52 »
Hoi Ellen,

Je hoeft je in principe niet voor te stellen, want dat doen je met je bio die je bij het manuscript toestuurt als je helemaal klaar bent. Tuurlijk vertel je je naam en misschien in welk genre je schrijft om de mail wat op te leuken of zo, maar niet meer dan nodig is zou ik zeggen.
Wat betreft de opmaak: hou je aan de opmaak die gesteld wordt in de reglementen ;) Dan schrijf je gelijk in de goede stijl. Dat zou ik doen tenminste.

Groetjes,
Cocky

Skald

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 9 mei 2012, 23:36:01 »
Waarom staat er zo specifiek dat er 'maximaal' vijf keer 10 pagina's worden gekozen? Is het zo dat ze opeens kunnen bedenken dat ze toch liever maar twee mensen helpen?  :P

Cocky

• Algemene moderator
  • Held
  • www.magictales.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 10 mei 2012, 10:03:54 »
Waarom staat er zo specifiek dat er 'maximaal' vijf keer 10 pagina's worden gekozen? Is het zo dat ze opeens kunnen bedenken dat ze toch liever maar twee mensen helpen?  :P

Achterdocht is ook een vak apart, zeg :P
Lees het maar gewoon als 5 en dus niet meer ;)
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2012, 10:05:36 door Cocky »

seraphim

• Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 10 mei 2012, 11:11:41 »
De organisatie weet ook niet op voorhand hoeveel inzendingen er zijn. Ik vermoed dat het er meer dan 5 zullen zijn, maar als het er minder zijn, kunnen ze er geen 5 laten winnen hé ;) Zo had ik die "maximaal 5" in ieder geval geïnterpreteerd.

seraphim

• Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 10 mei 2012, 22:25:01 »
Ik begrijp dat je bij de tussentijdse inlevermomenten nog geen bio en synopsis hoeft mee te sturen. Maar is het wel toegestaan om je synopsis als één van die 10 bladzijden in te sturen? Het stuk dat ik zou willen insturen (denk ik, ben nog niet 100% zeker), zit vrij vanachter in het verhaal, en dan lijkt het mij toch handig als ik het enigszins kan kaderen. En bovendien lijkt het me niet onaardig om ook over de synopsis feedback te winnen. Weet echter niet of dat de bedoeling is.

Moeten die 10 bladzijden trouwens bij elkaar aansluiten of mogen het ook een paar losse hoofdstukken zijn?
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2012, 22:38:06 door seraphim »

Cocky

• Algemene moderator
  • Held
  • www.magictales.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 11 mei 2012, 07:55:05 »
Wat mij betreft mag je je synopsis ook insturen als dat nu juist het stuk is waar je feedback over wilt hebben. Geen probleem.
Wat de tien pagina's betreft: ze hoeven niet aaneengesloten te zijn. Van mijn part doe je de eerste pagina van ieder hoofdstuk als dat iets zou zijn waar je over twijfelt. Geen probleem.

Groetjes,
Cocky

Syriain

• De Zonderlingen
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 11 mei 2012, 13:17:45 »
Gunstig dat het geen 10 opeenvolgende bladzijden hoeven te zijn, want dan kunnen ook mensen zoals ik meedoen, die hun ms nog lang niet af hebben! :D Ik heb namelijk nog geen 10 opeenvolgende bladzijden waar ik helemaal tevreden mee ben, maar wel een aantal losse bladzijden, die al heel lekker lopen.

Emma

• Junior
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 11 mei 2012, 13:56:35 »
Gunstig dat het geen 10 opeenvolgende bladzijden hoeven te zijn, want dan kunnen ook mensen zoals ik meedoen, die hun ms nog lang niet af hebben! :D Ik heb namelijk nog geen 10 opeenvolgende bladzijden waar ik helemaal tevreden mee ben, maar wel een aantal losse bladzijden, die al heel lekker lopen.

Ik wilde juist de stukken insturen waar ik nog niet tevreden over was want hopelijk kom ik er dan ook achter waarom ik er nog niet tevreden over ben :)
Love, respect, admire

Syriain

• De Zonderlingen
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 11 mei 2012, 15:07:20 »
Hm... dat is ook geen gek idee... Misschien dat ik er dan een mix van maak: de helft waar ik tevreden over ben en de helft waar nog aan te sleutelen valt. :)

seraphim

• Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 11 mei 2012, 17:13:36 »
Bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord Cocky.

Ik stuur ook liefst een zo sterk mogelijk stuk in. Als ik zelf meteen zie waar er nog iets scheelt, of als proeflezers me daarop al gewezen hebben, dan heeft professionele feedback denk ik minder zin. Een stuk waar verschillende proeflezers verschillende meningen over hadden, is ook nog een optie natuurlijk. En er is één scene waar ik bij twijfel of die aansluit bij wat Luitingh zoekt of net niet, dus dat is ook een mogelijkheid. Ik ben nog wat aan het wikken en wegen.

Cocky

• Algemene moderator
  • Held
  • www.magictales.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 11 mei 2012, 21:13:55 »
Graag gedaan!

Ezra

• De Zonderlingen
  • Held
  • *
  • Nil volentibus arduum
    • Bekijk profiel
    • Pen Stewart
« Reactie #86 Gepost op: 12 mei 2012, 12:10:52 »
Vraagje,
mag je ook vroeger dan 14 mei je pagina's inleveren?  Ik lees dat heel wat mensen dat doen, maar het is me nergens duidelijk of dat wel volgens de regels van luitingh is?

Cocky

• Algemene moderator
  • Held
  • www.magictales.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 12 mei 2012, 12:39:49 »
Ja, mag Ezra :) Stuur maar in.

Groetjes,
Cocky

Ezra

• De Zonderlingen
  • Held
  • *
  • Nil volentibus arduum
    • Bekijk profiel
    • Pen Stewart
« Reactie #88 Gepost op: 12 mei 2012, 14:22:09 »
Oké, dank je wel.  :D

Mieke

• De Zonderlingen
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 19 mei 2012, 13:52:56 »
Ik vroeg me zo af... 150.000 of 300 pagina's is de max.
Wat zijn de regels aangaande de marges? Links, rechts, boven, onder... Naargelang hoe ik die instel, haal ik meer of minder bladzijden bij die 150.000 woorden.  momenteel heb ik alles op 2 cm staan.  :)